איך לזייף ratio בקהילות שיתוף טורנטים

נכתב ע"י גיא מזרחי בתאריך 5 בפברואר 2008 | נושאים מאמרים מקוריים |

פוסט קצת בעייתי, אבל כל כך הרבה ביקשו אותו שאני כבר לא מוכן לקבל עוד מייל אחד בנושא.

הסיבה לפרסום למטה - תגיעו אליה בסוף :-)

 

קהילות torrents למיניהן מגבילות את המשתמשים ובעצם מכריחות אותם לשמור על ratio חיובי מסויים.

מה זה ratio?

זהו יחס בין כמות המידע שהורדת אליך למחשב לבין מידע ששיתפת ואיפשרת לאחרים להוריד.

חשוב:

אם ה-ratio הכללי לא יהיה חיובי - לא יהיו הורדות או שהן יהיו מאוד מאוד איטיות. בדיוק בגלל זה חשבתי הרבה אם להעלות את הפוסט הזה.

אגב, ממש לפני ימים ספורים דיברנו עמרי ואני בדיוק על העניין של זיוף ratio, בעקבות הזמנה שהוא שלח לי לאתר נחשק :-)

 

ההתקלות הראשונה שלי עם המושג ratio היתה בעידן ה-BBS.

כשהייתם נכנסים ל-BBS ורוצים להוריד קבצים למחשב, הייתם חייבים גם להעלות קבצים חזרה כדי שמשתמשים אחרים יוכלו להנות מהם.

ככל שתרמתם יותר - העלתם יותר קבצים - יכולתם להוריד יותר קבצים בתמורה.

בד"כ כל משתמש היה נרשם/מתחבר לכמה BBSים, מוריד חומר מהאחד, מעלה אל השני וכ"ו.

הדבר יצר תופעה טובה ורעה:

הטוב: הדברים החדשים הופצו מהר מאוד בין מערכות ה-BBS השונות ויותר משתמשים נחשפו לחומר.

הרע: בשלב מסויים לא יכולתם למצוא דברים חדשים. היה אותו חומר בכל מקום.

 

אז מה הרעיון?

ratio מחושב בצורה פשוטה: כמות חומר ששיתפת חלקי כמות חומר שהורדת.

אם המספר קטן מאחד: אתה Leecher. מישהו שהוא אנטי חברתי ולא משתף מספיק. העונש יהיה חמור ככל שהיחס יהיה רע - החל מהשהיה לפני שתוכלו להוריד חומר חדש ועד Ban (השהיה או שלילת גישה).

הצורה ההוגנת היא לשמור לפחות על ratio של 1 ז"א שאם הורדתי גיגה נתונים ושיתפתי גיגה, אני בסדר :-)

אם אתם עם ratio של מעל ל-1, אתם טובים. אתם תורמים לקהילה והקהילה תצ'פר אתכם (הורדת השהיה לפני הורדות של דברים חדשים, יכולת להזמין חברים לקהילות סגורות וכ"ו).

 

דרך נוספת לתרום לקהילה: להוסיף טורנטים חדשים לחומר שלא נמצא בה.

מי שרשאי לבצע את העניין הם חברי צוות שבד"כ נקרא UPLOADERS - הם בד"כ מקבלים הגנה מפני בעיות ratio.

 

למה לזייף ratio?

אין סיבה אמיתית. עדיף שתגדירו את תוכנת הטורנט המועדפת עליכם כך שתשתף לפחות ביחס של 1, עדיף יותר (1.5 זה יפה מאוד).

אם אתם בקשיי UPLOAD אמיתיים, יש אפשרות לזייף את הערך.

 

הרעיון הוא (אני מצטט כאן משפט של עמרי) שהפרוטוקול לא נועד לעשות מה שהקהילות האלה מנסות לבצע.

במילים אחרות: הפרוטוקול לא נועד לשמור על קהילות סגורות ואין בו אבטחה מינימאלית כדי לאפשר דבר כזה.

הקהילה מקבלת את הדיווח לגבי כמות השיתוף מהמשתמש (מהקלייט שהמשתמש מפעיל) ולכן ניתן לבצע מניפולציות על הפקטים של הנתונים שאחראים לכך ובעצם לדווח ששיתפתם יותר ממה ששיתפתם באמת.

 

אז איך מזייפים ratio?

יש כמה דרכים:

1. להוריד קליינט שמראש מוגדר לדווח יותר ממה שהוא משתף באמת.

יש גרסאות של אזורוס וגם של utorrent שמאפשרות לדווח יותר ממה שאתם משתפים באמת.

2. שימוש בתוכנות כגון  RatioMaster שמאפשרות לכם לזייף upload.

3. שימוש בפרוקסי שמזייף באופן אוטומטי את הפקטים הנכונים ומגביר את קצב הדיווח ליותר ממה שהוא באמת.

חשוב!

כל הקהילות הטובות מנסות לאתר זייפנים.

אם יתפסו אתכם - רוב הסיכויים שלא תקבלו יותר גישה לאתר.

בחלק מהתוכנות יש מנגנון שמאפשר לבצע שינוי אקראי בקצבים - זה עוזר כדי לא להתפס.

חשוב לבצע זיוף כזה רק על טורנטים שיש להם הרבה משתפים והרבה מורידים.

רק על טורנטים שבאמת הורדתם.

עוד משהו שצריך לחשוב עליו הוא שאם כולם יזייפו - לא יהיה מאיפה להוריד.

אל תהיו אנטי חברתיים.

 

נעשה כאן משהו חביב. אשמח אם כל אחד ישתף מהן הקהילות החביבות עליו. ככה תהיה לנו רשימה טובה :-)

אני אתחיל:

1.  http://www.bitsoup.org

2. http://www.torrentleech.org/

3. http://www.tvtorrents.com/

4. http://linuxmafia.net

מי ממשיך?

 

הבהרה:

אני חושב ששימוש באמצעים כאלה פוגעים בנו.

כשאני אומר בנו אני מתכוון לקהילת משתפי הקבצים, במיוחד אבל לא רק בישראלים.

אז למה לפרסם פוסט כזה?

כי אני חושב שיש בעיה.

אם אני רוצה להוריד כרגע קובץ DVDRIP של 4GB והקובץ מוריד אותי למצב של מתחת לרף ה-ratio הנדרש בצורה משמעותית, יש אפשרות שלא אוכל להתאושש מהעניין.

לצורך העניין: קחו את אותו 4GB שבקצב הורדה סביר של 200k שהקהילות האיכותיות מאפשרות להגיע אליו בלי בעיה יורד בתוך כ-6 שעות אבל אם ארצה לשתף אותו חזרה כדי לשמור על ה-ratio שלי חזרה למצב של מעל לרף הנדרש - אני מעלה בקצב של כ-16k (אני אחשב אפילו לפי קצב של  20k לצורך נוחות חישוב(/

ההעלאה של הקובץ תימשך כ-60 שעות ותנצל את כל רוחב הפס של המשתמש. במידה והוא יחליט להשאיר קצת רוחב פס לעצמו ההעלאה תימשך אף יותר.

במידה והקובץ לא מאוד אטרקטיבי יש אפשרות שלא יהיה למי לשתף אותו.

בהתחשב בכך שהרבה אתרים ירחיקו את המשתמשים עם ratio נמוך יותר מ-3 או 4 ימים - המשתמש בדוגמא הזו בבעיה.

זה לא לגיטימי לרמות אבל לפעמים יש צורך. כל אחד יחליט מה הוא עושה כדי לשרוד בקהילות האלה.

אישית - אני מעדיף לא להשתמש. אני לא אשקר ואגיד שלא השתמשתי אף פעם.

Popularity: 99% [?]




30 תגובות לקטע “איך לזייף ratio בקהילות שיתוף טורנטים”

  1. חסוי ISRAEL Windows XP Internet Explorer 7.0 כתב\ה:

    גיא אני מציע לך למחוק את הפוסט הזה, או לפחות את החלק של הדרכים שבהם מזייפים.מי שרוצה שיחפש בגוגל, זה שוב פעם דבר שממש קל למצוא שם.
    עדיף שכמה שפחות אנשים ידעו איך לזייף רטיו, מהסיבה הפשוטה שיחסמו את הישראלים (שכבר ידועים כזייפני רטיו-כנס לTL תקרא באחת ההודעות האחרונות…כמעט חסמו לי את החשבון בגלל שישראלים מזייפים).
    אומנם זה נכון שאם יחסמו את כל האיפים הישראלים, נוכל להשתמש בפרוקסי ולהתחבר, אבל אנחנו לא רוצים להשאיר רושם מעאפן (ישראלי =\) על אתרים כגון TL ואחרים (יש לי הרבה במועדפים במחשב שלי, כשאני יגיב ממנו אני יתן פה רשימה :) )

  2. גיא מזרחי ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    חסוי - אני מסכים איתך שזה לא יפה לזייף, שזה לא מוסרי וכ"ו.
    בכל מקרה - לא חושב שהדרך היא לא ללמד איך עושים את זה מהבחינה הטכנית. אנשים צריכים להבין שיש להם אחריות לא לעשות את זה כי זה לא נכון מהרבה בחינות, לא כי אין להם את הידע הטכני.
    ממתין לרשימה :-)

  3. חסוי ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    חלק רשמת כבר..האלה שת'אכלס טובים הם
    http://www.bithq.org
    http://www.torrent-damage.net
    http://www.supertorrents.org
    http://www.sport-scene.net
    ..
    אני מסכים איתך בקשר למה שאמרת אבל רוב האנשים שגולשים בבלוג ובפורומים שלך (לצערי) יזייפו אחרי שהם ידעו איך ובגללם אנשים שלא מזייפים או שמזייפים בחוכמה ולא הרבה (כשמצב הרטיו שואף ל0) ולא במהירויות שקופות (כמוני) ידפקו ויחסמו.
    חבל, ובגלל זה אני אומר שאלו שיש להם את האחריות להחליט האם כדאי לזייף ואיך לזייף, הם כאלו שיכולים למצוא את המידע הזה בגוגל או בעוד מקומות, ולכן זה לפי דעתי אבסורד.

  4. ניב ISRAEL Windows XP Internet Explorer 7.0 כתב\ה:

    גיא אני מסכים, אין טעם לפרסם את הדברים הללו, זה לא נראה רציני באתר רציני שמגדיר עצמו white hat. מי שרוצה, יודע איך לעשות את זה…

    אגב בעידן ה-BBS הרומנטי כשעוד היינו קהילה קטנה ואיכותית ולא כל העולם היה מחובר, פעמים רבות יכולת לבקש מהסיסאופ הגדלה זמנית של ה-RATIO כדי שתוכל להוריד קובץ מסויים שרצית ולא יכולת. אני זוכר לטובה שהם היו אחלה אנשים והשיתופיות שם היתה "טהורה".

  5. גיא מזרחי ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    אצלי ב-BBS לא היתה מגבלת ratio ובכל זאת הדברים עבדו נהדר.
    העולם השתנה, איתו נעלמה גם ההגינות והתמימות.
    בכל זאת - יש סיבה למה פירסמתי את זה.
    אני מוסיף את הסיבה בתחתית הפוסט.

  6. אורלי ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    עוד משהו ששכחת לכתוב, בהרבה אתרים כמו TL ברוקן-סטונס ואחרים, אפשר לקנות "חסינות".לי יש בעיית העלאה רצינית, משלם ל TL כמה אירו בחודש ומוריד חופשי חודשי.
    מתחילות שאלות אחרות, למה לשלם על תוכן גנוב, אבל זה אחר, ארוך ולא מעניין.

  7. ילד ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 3.0b2 כתב\ה:

    אף פעם הורדות כבדות לא עינינו אותי כ"כ
    אולי סרט פה וסרט שם
    לא רציני

  8. nxend ISRAEL Windows XP Internet Explorer 6.0 כתב\ה:

    בעבר היתי בצוות של torrentbytes.net קרוב לשנתים
    יש אפשרות לחסום חלק מן הזיופים ואף את רובם
    תחקור קצת ותראה איך זה מתבצע - זה ממש נחמד
    חוץ מזה - פתרון אידיאלי - יש לי כרגע טייס 100mbit מפציץ גרמני שמתחזק לי את הרשיו 24 7 :>

    ד'א
    יש סיבה לא לכתוב רשיו?

  9. nxend CROATIA Windows Server 2003 Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    just checking the ip2country component from my hr :>

  10. רועי ISRAEL Windows XP Internet Explorer 7.0 כתב\ה:

    רק שבימי ה-BBS יכלת לנסות ולעשות Page ל-Sysop (:

  11. נחום הספאמר ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    אני מביא לך פרימיום לרפידשר ואתה עדיין תקוע עם חיובים לUPLOAD…. נו, הרכב מנצח לא מחליפים :)….

    אני זוכר שפעם הייתי צריך להוריד משהו מביט אז נרשמתי לדמונויד (ז"ל)הפעלתי אפליקציה אחת לזיוף הרטיו ובין לילה הורדתי גיגה ו"העלאתי" 34… לא זוכר מה זה היה אבל כמה אנשים בקשו את זה ממני וצרבתי להם אז זה השיתוף שלי..(משתף בין 2 פרוטוקולים שונים…)

  12. t0x1c ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    וטורנט ליץ' חשבו ש012 מזייפת לגולשים העלאה
    זה פשוט כל הילדים מזייפים העלאה על מיליון ג'יגה ואז מורידים ולא מפחדים לקבל באן כי בארץ האיפי משתנה לרובם והם משיגים חשבונות חדשים ברגע מכל מיני תוכנות
    בגלל זה נתנו לכל הישראלים באן (כרגיל)
    אבל עכשיו החזירו את החשבונות כי הם חושבים שזאת החברת אינטרנט שמזייפת את הרטיו

  13. dar32 ISRAEL Ubuntu Linux Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    גנבים~

    אבל ברצינות כמה אתה משתפים ברשתות האלה, אני מוריד רק מ-RS וגם זה לעיתים רחוקות.

  14. Shed ISRAEL Ubuntu Linux Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    נראה שאני הצדיק היחידי בסדום.
    לא תמצאו אצלי שום לקוח של טורנט, החמור או כל אחד מהחבר'ה הנ"ל.

  15. L1S73N ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    נחום- דמונויות לא התעניינה בכלל בזייפנים..אפשר היה לזייף העלאה לא הגיונית..וביום אחד להיות עם 12983423 רטיו , בלי לקבל באן

  16. ZIMBOT ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    האתרים האהובים עליי?
    ISOHUNT
    TORRENTSPORTAL
    ובכלל, מי משתמש היום בטורנטים? הכל מראפיד ושירים מאימיול..

  17. אורח זמני ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    גיא, היה לך BBS בזמנו? איך קראו לו?

  18. RUJI ISRAEL Windows Vista Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    המלצה ממני תשתמשו בתוכנה לזיוף שנקראת FBC, היא ישנה מאוד אבל עובדת מעולה אני ממליץ לרשום בזיוף 250KBPS ככה אף פעם לא עולים עליכם… וזה קצב רנדומלי שעולה ויורד

  19. rednit ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    אשמח לקבל הזמנה לקהילה טובה, מאז מותו של דומיינד אני בודד
    rednit gmail com

    תודה

  20. מתן ISRAEL Windows XP Internet Explorer 7.0 כתב\ה:

    גיא, לזיוף ראטיו יש שתי דרכים
    כמו שאמרת דרך אחת זיוף הפאקטים שנשלחים …
    ודרך שנייה לא לשלוח פאקטים בכלל ->השרת לא יודע כמה אתה מוריד

    את הדרך הזאת לא ציינת וחבל …

  21. גיא מזרחי ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    מתן: למה חבל? אתה ציינת :-)
    מי שיקרא את התגובות, יידע.
    שווה לקרוא פה תגובות ;-)

  22. מוטי ISRAEL Linux Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    אם אני לא טועה, ליצ'רים, על אף האסוסיאציה הלא נעימה של המילה, הם לא בהכרח משתמשים שלוקחים ולא מחזירים אלא כאלה שקיים אצלם רק חלק מהקובץ בניגוד לseeders שאצלם קיים עותק שלם.
    ליצ'רים יכולים לקחת חלקי קובץ אחד מהשני, ככה שגם הם תורמים.
    לא יכול לתרום לדיון בקטע של אתרי ביטורנט כי אני משתמש בשניים והם שניים מהיותר מוכרים ברשת (מינינובה ומפרץ הפיראטים).

  23. תומר ISRAEL Ubuntu Linux Mozilla Firefox 2.0.0.11 כתב\ה:

    ממה שאני הבנתי, ברובם המוחלט של אתרים אלו יש צורך בהזמנה, ואת אלו מאד קשה להשיג. לכן, עד לרגע שיהיו לי הזמנות, אני אהיה ללא יכולת הורדה נורמלית. (רמז! רמז!)

    אני לא מבין למה לא בכל התוכנות מאפשרים שימוש בשני טראקרים במקביל בשביל לעודד שיתוף והפצה של הקובץ בין הטראקרים.

    גיא - איך קראו ל־BBS שלך? בטח הוא רץ על PCBoard. אפשר לקבל קצת סקיוריטי?

  24. steevo ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.12 כתב\ה:

    סליחה גיא מזרחי, אבל מי הגדיר אותך כהאקר ? (חוץ ממך כמובן)

  25. גיא מזרחי ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.12 כתב\ה:

    מוטי: הייתי במקומך נמנע מפיירט ביי. לך תדע מה יהיה אחרי התביעה נגדם.

    תומר: קראו לו זומבי. כבר לא זוכר איך היה האיות המדוייקה כי היה יותר מאחד בשם הזה.
    מעבר לזה: ברגע שיהיו הזמנות - תקבל :-)

    סטיבו: לשאלתך - הרבה אנשים.
    אגב - יש בבלוג אופציה של חיפוש. אתה יכול למצוא שם תשובות להרבה דברים וגם לשאלה הזאת.
    http://www.hacking.org.il/167

  26. אורח זמני ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.12 כתב\ה:

    שוב אני, בקשר ל-BBS.
    תגיד, ל-BBS שלך היה סרטון פרסומת שהיה מופץ יחד עם הקבצים (מה שנקרא בפי המומחים Demo או Cracktro) ושפרסם את ה-BBS ואת המספר שלו?

  27. דניאל ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.12 כתב\ה:

    בתור משתמש torrentleech,אני חושב שזיוף אולי עוזר לך להוריד מהר יותר בטווח הקצר,אבל אם כולם יזייפו - לא יהיה מה להוריד.

  28. גיא מזרחי ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.12 כתב\ה:

    דניאל: מסכים איתך וגם כתבתי את זה.

  29. PenguinXP ISRAEL Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.12 כתב\ה:

    אני נמצא באתר שבו יש שיטת קרדיטים נחמדה כפתרון למצב שגיא מתאר, ככל שאתה משאיר את תוכנת הטורנט פועלת יותר אתה מקבל נקודות Seeder שאותם בסופו של דבר אתה יכול להחליף בהעלאת כמות הUpload שלך או הורדת כמות Download שלך. זהו פתרון נחמד למרות שלפעמים זה יוצר מצב שלילי שבו אנשים פשוט מנסים לנצל את השיטה.
    ישנה עוד אפשרות שמדי פעם ישנם טורנטים חופשיים שבהם רק ההעלאה נחשבת, זה עוזר לחדשים ולמתקשים להעלות את יחס שלהם. ככל שאתה תורם יותר כך תוכל להעלות בדרגות יותר ותקבל יותר טורנטים חופשיים.
    אם משהו מעוניין בשם האתר אני אשמח לפרסם.

  30. עמית ISRAEL Windows XP Internet Explorer 6.0 כתב\ה:

    היי גיא,

    האמת היא שכל עניין הזיופים הוא באמת לא מוסרי.

    מעבר לכך, רציתי לדעת האם זה בטוח לשלם לאתר torrentleech
    פשוט שיטת התשלום היא דרך paypal רק שדרך התשלום באתר נראה
    לי קצת פרוביזורי…. אשמח לקבל את עמדתך בעניין.

    הדוא"ל שלי הוא - surfer23@bezeqint.net

כתיבת תגובה משלך לקטע